6 Şubat 2017 Pazartesi

Kabak Tatlısı

Herkese merhaba

Buralara yavaş yavaş geri döndüğüme göre, tam mevsimindeyken, size en sevdiğim tatlılardan birinin tarifini vermek istiyorum.

Hiç uğraştırmayın çok pratik kabak tatlısı için gerekli malzemeler:
1 kilo bal kabağı (hazır kesilmiş tercih edin)
1 bardak toz şeker

Üzeri için: ceviz, kaymak

Hepsi bu kadar. Bir iki püf noktaya dikkat ederseniz eğer, bu tatlının kötü olma ihtimali kesinlikle yok.

-Bal kabakları mutlaka canlı turuncu olsun, bu olgun ve tatlı olduğunu gösterir.
-Zamanınız varsa 1 gece şekerde bekletin
-Çok fazla pişirmeyin


Yapılışı çok kolay:
* Bal kabaklarını kısa ama geniş bir tencereye koyun
* Üzerine toz şekeri ilave edin
* Mümkünse 1 gece bekletin
* Hafif ateşte 20-25 dakika kadar pişirin. Sürekli çatalla kontrol etmenizi tavsiye ederim ki çok pişmesin. Yoksa şurubu ağdalaşıyor ve kabaklar yanabiliyor.

Üzerini ceviz ve kaymakla süslemeyi tercih ediyorum. Zevkinize göre tahin veya file badem de koyabilirsiniz.

Yapan herkesin ellerine sağlık.

Başka bir yazıda görüşmek üzere, hoşça kalın.

6 yorum:

  1. Ay annem çook güzel yapar bunu; o da böyle kolay olduğunu söylüyor ama kendim hiç denemedim. Ellerine sağlık Siri'cim, öperim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başakcım mutlaka denemelisin. Özellikle insanın kışın gece canı tatlı istiyor. Bu meyveden yapıldığı için çok hafif ve lezzetli. Yapması da kolay. E daha ne olsun ☺

      Sil
  2. Yaaa çok canım çektiiii:) Ben de yapayım:) 1 gece önceden bekletiyorum bende=)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şeker eriyip sulanıyor ya, böylece kendi suyunda pişiyor. Ondan bu kadar güzel oluyor 😊

      Sil
  3. Ooo bayılırım canım, ellerine sağlık! Ben tahin ile yemeyi de seviyorum ama tabii kabağın tadını biraz bastırıyor :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...