4 Haziran 2015 Perşembe

Cunda

Herkese merhaba

Güzel yerler İzmir'e yakın olduğu içini bahar aylarında her hafta sonu gezmeyi seviyoruz eşimle. 16 Mayıs'ta havalar daha sıcak olmadan Cunda'yı bir gezelim dedik.


Ayvalık'tan Cunda'ya giden yol

 Sahilinde sıra sıra balıkçılar var.
 Havalar güzelleştiği için çok kalabalık bir gündü.



 Eski taş evler, lüks restoranlara dönüşmüş.


 Her yerin de oldu gibi kedileri çok ama çok güzel ve uykucu.


Aslında, çok methini duyduğumuz Cunda Balık Evi'nde yemek yemek istiyorduk. Ama o saatlerde kapalıydı. Biz de sahilde yerlerden birine oturduk.

 Öğle yemeği için eşim papalina yemek istedi. Papalina, Cunda'ya özgü bir balıkmış. Hamsi benzeri diyebiliriz.

 Ben de sübye (özellikle bu tarafta olan, bir çeşit kalamar) yemek istiyordum ama yokmuş. Kalamarla yetindim. Normal bir kalamardı benim için, öldüm bayıldım diyemeyeceğim.

 Yalnız yemek yemeyi hiç sevmeyiz.




 Yemekten sonra güzel sokaklarında turumuza devam ettik.


Kahvemizi yine buranın en meşhur yerinde, Taş Kahve'de içelim dedik. Dibek kahvesi sipariş ettik. Nasıl kötüydü anlatamam. Gittiğimizde çok kalabalıktı, bir an önce kahveler olsun diye sanırım sıcak suyla yapmışlar. Konaktaki Kızlar Ağası Hanına gelsinler de Dibek kahvesi nasıl yapılır öğrensinler bence.
 Bilmeyenler için kısaca Dibek Kahvesi: Dibek taşında ezilerek öğütülür ve fincanda pişer.

Dondurmamızı sahilde bulunan Cemal'de yedik. Çok güzeldi, özellikle sakızlıyı tavsiye ederim. Ama dondurmadan da güzel olan bir şey vardı ki o da külahı. Hala tadı damağımda, sadece o muhteşem külah için bile gidip yiyebilirim.

 En renkli yerleri hediyelikçilerdi.

Ara sokaklarını, kedilerini, dondurmasını (daha çok külahı) sevdiğim bir yer oldu. Belki Cunda Balık Evi açık olsaydı, daha güzel zaman geçirebilirdik. Yakın yerde oturanlar hafta sonu nefes almak için gidebilirler.


Diğer gezi yazılarım için:
Kapadokya
Assos
Selanik
Atina
Eski Foça
Çeşme
Teos
Alaçatı







12 yorum:

  1. cundayı ben de çok severim ama yazın çok kalabalık oluyor zevki çıkmıyor..

    YanıtlaSil
  2. ah çok hoş görüntüler...
    Bu yaz için hala tatil planı yapmamış biri olarak, aklımın köşesine yazdım ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim de henüz bir tatil planımız yok, bakalım biz ne yapacağız

      Sil
  3. ay kedileri cooooook tatli :D Tatil yapip gezesim geldi yaaaa, ne güzel gözüküyor heryer :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaz tatilinde geliyor musunuz buralara. Kediler çok güzel <3

      Sil
  4. Ne güzel bir gezi olmuş. Sübyeyi Marmaris'te bir restaurantta çok güzel yapar, ilk sübyemi de orada yemiştim. İzmir'de yaşamak güzel, zaman zaman biz de düşünüyoruz İzmir'e mi yerleşsek diye. Haftasonu tatil beldelerine kolayca ulaşılabiliyor ne güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet İzmir çok avantajlı <3 Marmarisin neresindeydi hiç hatırlıyor musun. aklımda olsun :)

      Sil
  5. çok güzeldir cunda : ) şimdi fotoğraflara bakıınca hatırladım o yerleri bir de kiliseye gitmiştim tepede yüksekte bir yerdeydi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şirin bir sahil kasabası Cunda. Kilise hiç dikkatimizi çekmedi bizim

      Sil
  6. Kalamar'ı görünce ağzım sulandı resmen :D Ben de çok sevmiştim Cunda'yı :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...