28 Mayıs 2015 Perşembe

Kapadokya Son Gün

Herkese merhaba

Kapadokya Gezimizin 1. gününü şu, 2. gününü şu yazımda anlatmıştım.

Kapadokya'ya gelmişken, balona binip güneşin doğuşunu seyretmek istedik. Saat 3:30 da kalktık, 4:00 te Kayseri'den (bu yazımda da belirteyim otelimiz Kayseri'deydi maalesef) yola çıktık ve Göreme'deki Kapadokya Balloons'a gittik. Turdan sadece 6 kişi balona binmek istediği için rehberimiz Ali Hoca kendi arabasıyla bizi götürdü.

Oldukça pahalı bir gezi olmasına rağmen (kişi başı 100 euro civarı) inanılmaz kalabalıktı. Biz 2. grubun içeri alınmasını beklerken, hava koşulları nedeniyle maalesef ki iptal edildi.

Yine de alana gittik.

Sabahın köründe, planımız iptal olunca, rehberimiz bizi Kızılırmak'a götürdü. 20 sene önce de gelmiştim buralara ve Kızılırmak gerçekten kıpkırmızıydı.

Tekrar derim ki, eğer buraları görmek istiyorsanız elinizi çabuk tutun.
 Avanos'ta bulunan köprüden Kızılırmak manzarası.

Daha çok zamanımız olduğu için Devrent (Hayal) Vadisi'ne gittik. Buradaki peri bacaları, bir şeylere benzediği için Hayal Vadisi demişler.

Deve şeklindeki peri bacası

Meryem Ana şeklindeki peri bacası

fok şeklindeki peri bacaları

Karagöz Hacivat şeklindeki peri bacaları

Kalkışa çok zamanımız olduğu için (gerçi benim aklım hala Göreme Açık Hava Müzesindeydi) Ali Hoca bizi evine davet etti. Eşi bizi çok güzel ağırladı. 2 saatten fazla evlerinde misafir ettiler.

Burayı en iyi anlatan kitapları sordu eşim. Belki size de faydası olur.

Ve kalkış vakti geldi. turdaki sevgili !!!! tur arkadaşlarımız biz uçamayınca pek bir memnun olmuşlardı. Evet turla seyahati sevmiyorum ama rehberle gezmeyi seviyorum.

Eğer Kapadokya'yı merak ediyorsanız, fazla kalabalık olmayan bir kafa dengi arkadaş grubuyla gezmek harika olurdu. Hatta Ali Hoca özel rehberlik de yapıyormuş. O yörenin insanı olduğu için, çok güzel anlatıyor. Kartının fotosunu sizler için çektim.

Ve dönüş yoluna geçtik. İpekyolu üzerindeki Selçuklu mimarisinin en büyük hanı olan Sultanhanı'nı gezdik.

Oldukça pis ve bakımsız bir yerdi. O kadar güzel yerler gördükten sonra görmeseydik daha iyiydi dedirtti bize.

Son olarak da Konya'daki Mevlana müzesi ve külliyesini gezdik.

Buraya gelince etli ekmek yemeden olmazdı.

10 saatten fazla, bitmek bilmeyen bir yolculuktan sonra İzmir'e vardık.

En kısa sürede göremediğimiz Göreme Açık Hava Müzesi, Uçhisar Kalesi'ne gitmek, kayadan oyulma bir butik otelde konaklamak, güneşin batışını seyretmek ve balona binmek için Kapadokya'ya tekrar (kesinlikle uçakla) gideceğim.

Başka bir yazıda görüşmek üzere, hepiniz hoşça kalın.

1. ah ah ne güzelsin Kapadokya. 2 kez gittim yine giderim yine giderim :)

1. evet, kesinlikle çok çok güzeldi. Fotolara bakmak bile insanı mutlu ediyor.

2. çok güzel bir yerdir tekrar tekrar görülesi :-))

3. harikaaaa, anilarim canlandi ama uzuldum balon olayina ben yukseklikten korkmama ragmen hiç sikinti yasamadim, sabah gunesin dogusunu balonda izlemek mukemmel bir duygu, ha bir de gelecek sefer gunesi Uchisar kalesinden batirmadan gelme sevgili Siri. zelve, yeralti sehirlerini de ekle bence gozulecekler listene, bir de Mustafapasa koyu çok sirin otantik bir yer. biz orda bi tas otelde kalmistik. eger orda kalirsan da Asmali Konak dizisinin çekildigi , su an restaurant olarak hizmet veren evde mutlaka bir aksam yemegi ye derim ben

1. 1 ve 2. günümü de okudun mu Sultan? Onları da okumanı tavsiye ederim. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...