18 Mayıs 2015 Pazartesi

Kapadokya 2.Gün

Herkese merhaba

Kapadokya gezimizin 1. gününü şu yazımda anlatmıştım. 2. gün bakalım neler yapmışız:

Kayserideki Otelimizden Nevşehir'e Hacı Bektaşi Veli'nin türbesine gittik. Yine aşırı bir kalabalık vardı. Hacı Bektaşi Veli Kültür Müzesinde 10 dakikalık çok güzel bir Semah gösterisi izledik.

Öğle yemeğimizi Hanedan Restoran'da yedik. Çok büyük ve otantik yer. Her şey en ince ayrıntısına kadar düşünülmüş.

En meşhur yemeği olan Çömlek Kebabı

Yemeklerin tadı da sunumu da güzeldi. Yolunuz buralara düşerse gitmenizi tavsiye ederim. Zaten rehberle giderseniz kesin götürüyorlar.

Yemekten sonra Dünyada tek olan Üç Başlı Peri Bacalarını görmeye Paşabağları'na gittik.

Eski zamanlarda rahipler, bu oyulmuş peri bacalarında inzivaya çekilirlermiş.

Bir sonraki durağımız Zelve'ydi. 1954 yılına kadar, bu oyulmuş kayalarda insanlar yaşıyormuş. 3 Vadiden oluşmuş Zevle'de kar ve yağmur sularından çökmeler oluşturduğu için, bir bölümü geziye kapanmış. Yani bu büyülü yerleri görmek istiyorsanız, çok zamana sermeyin derim.

Manastırın içinde görülen 2 oyuğun üzerinde bir ağaç var dikkat ederseniz. Cennetteki Tuğba Ağacına benzetiliyormuş, kökleri yukarıda, dalları aşağıda olduğu için.

Bir sonraki durağımız Avanos'taki çömlek yapım yeriydi. Chez Ali Usta, eline aldığı küçük bir çamuru (buradaki kil toprak elenip, çamur haline getiriliyormuş) Bir kaç dakikada bir vazo haline getirdi.

Bu gösteriden sonra Chez Ali'nin dükkanından alışveriş yapıldı.

Buradan çıktıktan sonra bir Onyx Atölyesine gittik. Tabi ki isteyenler alış veriş yaptılar.

En son da bir kuruyemişçiden  Nevşehir'in ünlü sütle kaynatılmış kabak çekirdeğinden aldık ve otelimize döndük.

Gereksiz çok vakit harcadığımız, Rehber ve şoförlerin yüzde aldıkları yerlerde çok vakit kaybettiğimiz bir gün oldu.

Asıl görmek istediğim Uçhisar Kalesine ve Göreme Açık Hava Müzesine gidemedim. Bu da yine birlikte gittiğimiz turdakilerin uyuzluğundan ve zamanın az olmasından kaynaklanıyor.

Aşırı yorgun bir şekilde 1 saatten fazla süren yolculuktan sonra Kayseri'deki otelimize döndük. Siz siz olun kare tur ile seyahat edecekseniz, otel ismi ve nerede olduğunu mutlaka sorun!

Son gün yazısı çok yakında.