19 Nisan 2015 Pazar

Fırında Beşamel Soslu Köfte

Herkese merhaba

Bu yazımda herkesin çok sevdiği bir yemek olan köftenin, fırında ve beşamel soslu tarifini vermek istiyorum.

Fırında Beşamel Soslu Köfte

Önce 4 kişilik yemeğimizin malzeme listesine bakalım:

Köfte için:

  • Yarım kilo kıyma,
  • Bayat ekmek içi,
  • 1 kuru soğan,
  • 3 diş sarımsak,
  • 1 yumurta,
  • baharat
Beşamel sos için:
  • 1 kaşık tereyağ,
  • 2 kaşık un,
  • yarım litre süt,
  • tuz
Üstü için:
  • İstenirse bezelye veya garnitür,
  • Kaşar peyniri,
  • Salçalı su
Yapılışına geçecek olursak:
  • Köfte harcımızı iyice yoğuruyoruz. Büyükçe parçalar halinde köftelere şekil veriyoruz. Ben hamburger köftesinden bira küçük yaptım.
  • Tavayı iyice kızdırarark alt üst pişiriyoruz. Çok pişmesine gerek yok. ben kızartırken grill kullandım ve hiç yağ koymadım.
  • Beşamel sos yapılışına geçiyoruz: tereyağını eritip, içine un ekleyip kavuruyoruz. Biraz dinlendirip süt ve tuz ekliyoruz. Blenderdan geçirip, tekrar pişiriyoruz.
  • Sos hazır olunca ben bezelye koydum, siz duruma göre hiç bir şey de koymayabilirsiniz veya garnitür koyabilirsiniz. Eğer bir şey koyarsanız 1-2 dakika daha pişirebilirsiniz.
  • Köfteleri borcama alıyoruz, üzerine sosu koyup, en üste de kaşarı koyuyoruz. Salçalı suyu da borcama döküp, 200 derecede kaşarlar eriyene kadar fırında pişiriyoruz.
Fırında Beşamel Soslu Köfte

Yapan herkesin ellerine sağlık.

Siri hazır patlıcan çıkmışken herkesin bayılacağı islim kebabı tarifi verir misin derseniz, tarife şuradan ulaşabilirsiniz. Bu tarifte patlıcanları kızartmadan yaptım, çok hafif ve lezzetli oluyor.

 Başka bir yazıda görüşmek üzere.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...